Jakie ryby dla ciężarnej?

Jakie ryby powinna jeść przyszła mama? Tłuste ryby morskie spożywane dwa razy tygodniu to doskonały sposób na dostarczenie ważnych kwasów z grupy omega–3, w tym również DHA.

 

Z punktu widzenia rozwijającego się płodu, DHA to składnik równie ważny co np. kwas foliowy oraz żelazo. To najlepiej przyswajalny z wielonienasyconych kwasów tłuszczowych obecnych w rybach zimnowodnych.

 

Będąc w ciąży warto zapoznać się z ilością omega–3 w różnych gatunkach ryb morskich i wybierać te, które zawierają ich najwięcej.

 

Ryby o wysokim stężeniu omega-3

 

100 gramowa porcja wymienionych poniżej ryb zawiera następujące ilości kwasów omega–3 podane w gramach:

 

  • Łosoś atlantycki, hodowlany, smażony, wędzony 1.8
  • Sardela europejska, w oleju, po odsączeniu 1.7
  • Sardynki w sosie pomidorowym, całe, po odsączeniu 1.4
  • Śledź atlantycki, marynowany 1.2
  • Makrela atlantycka, smażona, wędzona 1.0
  • Pstrąg tęczowy, hodowlany, smażony, wędzony 1.0

 

Ryby o małym stężeniu omega–3

 

100 gramowa porcja wymienionych poniżej ryb zawiera następujące ilości kwasów omega–3 podane w gramach:

 

  • Płastuga (flądra i sola), smażona, wędzona 0.4
  • Halibut smażony, wędzony 0.4
  • Łupacz smażony, wędzony 0.2
  • Dorsz atlantycki, smażony, wędzony 0.1

 

Przeczytaj również: