Jak dostarczać omega – 3 w ciąży

Tłuste ryby morskie są głównym źródłem kwasu tłuszczowego omega-3 DHA. Aby dostarczać ten składnik w diecie w czasie ciąży, powinnaś wiedzieć, jakie ryby należy jeść i jaka ilość DHA jest potrzebna Twojemu dziecku.


Dlaczego w ciąży tak ważne jest spożywanie kwasu tłuszczowego omega-3 DHA?

Powody są dwa. Po pierwsze to ważny materiał budulcowy m.in. komórek mózgowych u płodu. Po drugie ludzkie ciało nie potrafi wytworzyć DHA samodzielnie.


Źródła DHA dla przyszłych mam

Przyszłe mamy muszą więc dostarczać go w swojej diecie lub suplementować. Już na początku ciąży warto zapoznać się z produktami, które zawierają najwięcej DHA i włączyć je do menu. Są to przede wszystkim tłuste ryby morskie. W mniejszych dawkach DHA znajduje się: w drobiu i jajkach oraz olejach roślinnych: rzepakowym, lnianym, oliwie z oliwek.


Ryby morskie - łososie, sardele, sardynki, śledzie, a ze słodkowodnych – pstrągi należy spożywać regularnie, co najmniej dwa razy w tygodniu, aby dostarczyć wymaganą ilość kwasów omega – 3 DHA. Takie są zalecenia, w rzeczywistości jednak w Polsce jemy zbyt mało ryb. Jak pokazują badania, ponad 90% polskich kobiet konsumuje ryby morskie rzadziej niż wymagane dwa razy na tydzień.


Suplementy z omega – 3 w ciąży


Jeśli chcesz mieć pewność, że w Twojej diecie nie dochodzi do niedoborów DHA, warto wspomóc się bezpieczną suplementacją. Lekarze polecają stosowanie preparatów zawierających wysoko oczyszczony olej tłustych ryb, np. Pregna250 DHA. To doskonałe źródło DHA, jako istotnego składnika mózgu niemowlęcia.

Pregna250 DHA  zawiera DHA w małych, łatwych do połknięcia kapsułkach. W zależności od ilości spożywanych ryb zaleca się stosowanie jednej lub dwóch kapsułek dziennie. W ten sposób masz pewność, że dostarczasz ten składnik w wystarczającej dawce.


Nowoczesny suplement diety dla rozwoju mózgu dziecka Pregna250 DHA dostępny jest w aptekach oraz sprzedaży internetowej na DrogeriaZdrowie.pl, Kidy.pl.
 

Przeczytaj również: