Jak wrócić do formy sprzed ciąży?

Okres po narodzinach dziecka jest wycieńczający dla organizmu przyszłej mamy, która nierzadko boryka się z nieprzespanymi nocami, bólami brzucha, czy innymi dolegliwościami. Co zatem zrobić, żeby wrócić do wagi sprzed ciąży nie obciążając dodatkowo...

Zbyt często młode mamy głodzą się, żeby zrzucić dodatkowe kilogramy, nie zdając sobie sprawy z tego, że niepotrzebnie obciążają swój, już i tak zmęczony, organizm. Każdy człowiek do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje pożywienia bogatego w tłuszcze, węglowodany, białko i witaminy. Niedobór któregokolwiek z tych składników ma negatywny wpływ na nasze zdrowie, które przekłada się z kolei na brak energii, tak bardzo potrzebnej młodym mamom. 
 
Nie rezygnujmy więc z jedzenia, a raczej zadbajmy o to, żeby posiłki, które przygotowujemy były przyrządzane zdrowo i spożywane systematycznie, czyli o tych samych porach dnia. Unikajmy podjadania, szczególnie słodyczy, których nadmiar przekształcony w tkankę tłuszczową gromadzi się w mięśniach i wątrobie.
 
Pieczywo białe zamieńmy na pełnoziarniste, które jest nie tylko zdrowsze, ale również „cięższe”, oznacza to, że mniejsza jego  ilość jest w stanie zapewnić nam uczucie sytości.
Nie zapomnijmy o śniadaniach, a w nich powinny znaleźć się płatki owsiane, mleko, jajka, ciemne pieczywo, warzywa i owoce. 
 
Doskonałym źródłem białka są ryby i mięso, dlatego nie należy unikać spożywania tychże produktów, pamiętajmy białko to mięsień, a na tej tkance zależy nam najbardziej. Dlatego też paniom, które przywykły do późnych kolacji proponuje się spożywanie na przykład: twarogów z wędzonym łososiem, tuńczyka, makreli wędzonej, czyli wszystkiego, co nie jest obciążające dla organizmu pozwalając mu, na spokojną regenerację podczas snu.  
 
Młodym mamom bardzo ciężko jest zorganizować czas dla siebie, a często też nie mają na to siły. Samodyscyplina i motywacja są jednak w stanie zdziałać naprawdę dużo, i to dzięki nim, wiele kobiet już w parę tygodni po narodzinach dziecka zaczyna aktywnie uprawiać sport, aby wrócić do wagi sprzed ciąży.
 
Z reguły zaczynają od biegania, ponieważ temu sportowi najmniej czasu trzeba poświęcić. Wystarczy jedna godzina, parę razy w tygodniu, kiedy młoda mama może zostawić swoją pociechę w ramionach młodego taty, założyć buty sportowe i zacząć biec, lub na początek truchtać, wszystko zależy od naszej kondycji.
 
Bieganie pomaga naszemu ciału wrócić do szczupłej sylwetki, wspomaga metabolizm, jest dawką endorfin, a dodatkowo motywuje do utrzymania zdrowej diety.
 
Stąd apel do wszystkich młodych mam – nie zapominajcie o sobie!
 

Przeczytaj również: