Zdrowe nawyki żywieniowe

Chcesz cieszyć się zgrabną sylwetką, wspaniałym samopoczuciem oraz dobrym zdrowiem? Pora na wyrobienie w sobie dobrych nawyków żywieniowych, które ci pomogą w realizacji marzeń. Wciel je w życie, jak najszybciej.

Regularne nawadnianie organizmu jest jedną z najważniejszych rzeczy w twojej codziennej diecie. Woda reguluje dużą ilość procesów w organizmie, nawadnia go i transportuje składniki. Najlepiej by woda, którą spożywasz miała temperaturę pokojową. Jeśli przed każdym posiłkiem wypijesz dwie szklanki wody, to sprawi to, że zjesz później nawet o 90 kalorii mniej, niż zjadasz zwykle. Dowiedli tego Specjaliści z Amerykańskiego Stowarzyszenia Chemików. Płyny należy popijać małymi łykami w ciągu całego dnia - nie wypij jednak zbyt wielu płynów, bo wypłuczesz sobie minerały z organizmu. 

 

Jedz posiłki, co 3-4 godziny, czyli średnio 5-6 razy w ciągu dnia, według dietetyków. Pozwoli to na nie magazynowanie tłuszczu w organizmie oraz chroni przed atakiem głodu. Najlepiej nieduże porcje i często. Dzięki temu tempo przemiany materii pracuje na najwyższych obrotach przez cały dzień. Nie ma także ryzyka, że metabolizm się nagle drastycznie spowolni. Odmawianie sobie jedzenia jest takim samym wrogiem twojego zdrowia i szczupłej sylwetki, jak spożywanie posiłków zbyt rzadko, na przykład tylko dwa razy dziennie. 

 

Jedząc śniadanie zapewnisz sobie niezbędną do prawidłowego funkcjonowania dawkę energii na dzień. Kieruj się przysłowiem: śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi. Jedząc pierwszy posiłek wprawiasz w ruch metabolizm, a także chronisz swój żołądek przed wrzodami. W innym wypadku możesz czuć się zmęczony, a także mieć problemy z koncentracją i mdłości.

 

Wykreśl ze swojej diety słodycze. Dietetycy podali wiele negatywnych skutków spożywania cukru. Wpływa on negatywnie na twoją odporność, podnosi ciśnienie, sprawia, że tyjesz, pogarsza wzrok i psuje zęby, a to tylko kilka z nich. Nieprzypadkowo nazywa się go "białą śmiercią". Jeśli nie potrafisz żyć bez cukru możesz go zastąpić miodem.

 

To tylko kilka przykładów zdrowych nawyków. Wyrobienie ich w sobie pozwala zdrowo żyć i dobrze wyglądać. Chroni też przed różnymi chorobami, które mogą nas atakować z powodu złego odżywiania się. Dlatego warto zdrowo jeść.

 

 

Przeczytaj również: