Nadmiar wody zmagazynowanej w organizmie

Zadajesz sobie pytanie, dlaczego ciało zrobiło się nagle opuchnięte? To woda, którą organizm magazynuje w tkance podskórnej. Przekonaj się, jakie są metody, które możesz sama zastosować, żeby pozbyć się wody.

Woda jest niezwykle ważnym składnikiem ludzkiego organizmu, zatem jej picie sprzyja zdrowiu. Powinno się wodę jednak spożywać umiejętnie. Tak się składa, że opuchlizna składająca się z nadmiaru zebranej w tkankach wody spowodowana jest złym nawadnianiem. Ciało tylko się broni przed niebezpiecznym odwodnieniem.

Jak się pozbyć nadmiaru wody z organizmu?

Skuteczna byłaby radykalna zmiana dotychczasowego stylu życia. Prawdopodobnie to zbyt mało ruchu na świeżym powietrzu, zbyt mało uprawianego sportu, niedobory snu oraz nadmiar różnych używek?

Tak więc bieganie, siłownia, taniec, a nawet spacery pozbawią ciało nagromadzonej wody. Wysiłek fizyczny powoduje, ze powstaje pot, skutecznie wydalający z organizmu zebrany nadmiar wody. Wraz z wydalanym potem organizm zostaje też pozbawiony sodu, który jest odpowiedzialny za magazynowanie się wody.

Ważne jest też odpowiednie nawadnianie, czyli spożywanie od minimum półtora do dwóch litrów płynu w ciągu doby. Picie małymi łyczkami i niezbyt dużej porcji jednorazowo, jednak przez cały dzień łącznie powoduje, że transport wody do komórek jest poprawny. To przywraca właściwą cyrkulację wody.

Dobrze jest ograniczyć spożywanie soli, która zawiera sód. Nadmiar sodu sprzyja zjawisku magazynowanie się wody w organizmie.

Pomocne mogą okazać się ziołowe napary i herbatki, np. z pokrzywy, skrzypu polnego, mniszka lekarskiego, pieprzu cayenne. Moczopędne suplementy diety w postaci tabletek i syropów z wyżej wymienionych roślin mogą też być skuteczne w procesie usuwania nadmiaru wody z ciała.

Masaż napuchniętych miejsc też jest w stanie zmniejszyć obrzęk. Przy pomocy kolistych ruchów poprawisz krążenie limfy w organizmie. Masowanie obrzęku rozpocznij w dolnych partiach ciała, zmierzając wyżej.

Spożywanie błonnika też może być skuteczne w walce z nadmiarem wody w jelitach. Źródłem błonnika są liczne substancje spożywcze, jak otręby zbożowe, kasza, niełuskany ryż, pieczywo żytnie oraz razowe, rośliny strączkowe.

Powyższe zalecenia mogą jednak nie zmniejszyć obrzęku, a co za tym idzie nagromadzonej wody. Należy wtedy skonsultować się z lekarzem i przeprowadzić badania diagnostyczne. Nagromadzona woda może być oznaką choroby, ale nie musi. Uważnie śledząc swój cykl, na pewno zauważysz zmiany w gospodarce hormonalnej, których część dotyczy nadmiaru wody w ciele. Zmiany zachodzą nawet na półtora tygodnia przed rozpoczęciem się menstruacji. Zatrzymanie wody wiąże się z menopauzą i jest problemem większości kobiet w tym okresie życia.

 

Więcej na: https://szepczakobiety.pl

Przeczytaj również: