Jak jadać?

Jedzenie i ubranie, to dwa potężne systemy, w które uwikłała się już nie tylko kobieta, ale również mężczyzna. Jadamy coraz rozważniej i kupujemy coraz więcej ubrań i butów. Styl życia, który nie tylko ma nam ułatwić życie, ale sprawić, że stanie...

Żywienie jest pełne nowinek. Wzrost zainteresowania tym, co jemy powoduje, że ewoluują najróżniejsze pomysły dietetyczne. Dowodem, że człowiek nie zje wszystkiego (razem!) jest teoria Food Combining.


Jeśli nie chcemy szkodzić własnemu organizmowi, to przyda nam się wiedza o odpowiednim łączeniu pokarmów, nazwana Food Combining. Bo nie wszystkie produkty żywnościowe komponują się korzystnie ze sobą. Ba, określone zestawienia produktów spożywczych mogą być niezdrowe, chociaż same produkty są nam jak najbardziej wskazane i zdrowe.


Znaczenie ma odpowiednie zestawianie ze sobą żywności. Przede wszystkim nie należy łączyć białka z cukrem oraz białka z owocami. Metabolizm cukrów rozpoczyna się w jelicie cienkim. Trawiony cukier opóźnia wydzielanie soków trawiennych. W rezultacie, cukry zaburzają przyswajanie białka.


Niezdrowe jest zestawienie białka z białkiem, białka z tłuszczem oraz białka z kwasem. Na szczęście, podobne rodzaje białka, typu dwa rodzaje ryb spożywane jednocześnie - nie różnią się zbytnio od siebie i nie zaburzają trawienia.


Więcej informacji: o Food Combining

Jeśli jednak masz dosyć nowinek żywieniowych, ale chcesz pozostać oryginalna, to zainteresuj się dietą pierwszego człowieka. Bo przecież ludzie zawsze coś jadali! Niektórzy twierdzą, że kiedyś jadali zdrowo i warto przypomnieć zapomnianą, prymitywną dietę – zwaną dietą paleo lub dietą przodków.

Dieta paleo oferuje spadek wagi bez potrzeby redukcji spożywanych kalorii. Według zwolenników regresywnego podejścia do kuchni, dieta paleo zmniejsza też ryzyko zachorowania na cukrzycę, choroby serca, raka i innych problemów zdrowotnych.


I nie obawiajcie się, nie musimy wyganiać męża, czy też partnera na łowy, żeby poczuć krwisty smak upolowanego zwierzęcia. Dieta paleo stara się być ucywilizowana. Generalnie nie lubi produktów przetworzonych. 


Zachęca do jedzenia potraw wysokobiałkowych, czyli chudego mięsa oraz świeżych ryb. Należy spożywać przy tym niektóre owoce i warzywa, orzechy, nasiona oraz jajka.


Nasi przodkowie nie jedli także pszenicy i innych zbóż, mleka oraz roślin strączkowych. Tego wszystkiego musimy unikać w naszej kuchni przodków. Dieta paleo uważa, że nie są nam potrzebne ziemniaki, cukier, sól, a także rafinowane oleje.


Więcej informacji: o diecie paleo

 


 

Przeczytaj również: