Czego nie jeść w czasie zespołu napięcia przedmiesiączkowego

Skurcze, bóle głowy, wzdęcia, rozdrażnienie, huśtawka nastrojów, to tylko parę z niewielu objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego (ZNP). Poznaj siedem potraw, których lepiej nie spożywać w tym czasie.

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (ZNP) nie budzi w nas radości. Nie ma w tym nic przyjemnego. Możesz oczywiście pogorszyć wszystkie objawy, jeżeli nie będziesz dbała o siebie i swoją dietę.

Poniżej przedstawiam krótką listę potraw i drinków, których należy unikać w czasie ZNP.

Słona żywność

W czasie ZNP należy unikać słonych dań. Powinnyśmy się wystrzegać wszelkiego rodzaju chipsów, precli, mrożonych potraw i przekąsek. Sól zatrzymuje wodę w organizmie i sprawia, że czujemy się nadęte.  Unikaj w tym okresie restauracji, używają w nich ogromnych ilości soli.

Słodkości

Zbyt dużo cukru sprawi, że będziesz ociężała. Wszystkie twoje objawy się pogorszą, poczujesz się zaniedbana i zmęczona.

Czerwone mięso

To okropny wybór, ponieważ czerwone mięso zawiera w sobie dużo tłuszczów nasyconych, które zwiększają w organizmie ilość estrogenów. Zbyt wiele estrogenów może powodować tycie i zakłócać cykl miesiączkowy.

Nabiał

Oczywiście, nabiał ma świetny wpływ na kości i nasz organizm, ale pamiętaj, że zapobiega wchłanianiu magnezu. Magnez jest bardzo potrzebny podczas okresu. Przy jego niedoborze objawy będą dużo bardziej bolesne. Zapomnij o serze i mleku!

Dania smażone w głębokim tłuszczu

Świetnym przykładem są frytki czy paluszki rybne, które dodatkowo zawierają dużo soli. Potrawy przyrządzane na tłuszczu są niezdrowe z tego samego względu co czerwone mięso. Zawierają zbyt wiele tłuszczów nasyconych i przez to pogarszają objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Alkohol

Pomijam fakt, że nie można pić przed ukończeniem 18 roku życia! Alkohol odwodnia organizm, a to – podczas okresu – nie jest dobry pomysł. Poza tym pomyśl, kiedy pijesz alkohol masz ochotę jeść śmieciowe jedzenie, które oczywiście jest pełne soli - warto takich nawyków żywieniowych unikać zawsze. nie tylko podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Kawa

Wiem, że jesteś zmęczona i potrzebujesz się dopalić, ale kofeina w tym czasie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Podobnie jak alkohol będzie odwadniać i pogarszać samopoczucie. Zyskaj więcej energii dzięki dodatkowej drzemce – twój ZNP to świetny pretekst ku temu!
 

 

Przeczytaj również: